پایگاه آموزش و  مشاوره کسب و کار اینترنتی

پایگاه آموزش و مشاوره کسب و کار اینترنتی

معرفی معتبرترین روشهای کسب درآمد // جدیدترین استراتژی ها و اندیکیتورها// آموزش تحلیل و برسی // دانلود اندیکاتورها

آمار سایت

نظرسنجی سایت

نظر شما درمورد نت خونه؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 17
  • بازدید کل : 50455

منظور از بازار گاوی و خرسی چیست...


منظور از بازار گاوی و خرسی چیست...

منظور از بازار گاوی و خرسی چیست

 

 

اگر کمی به دنبال آموزش تحلیل تکنیکال رفته باشید قطعا تا الان متوجه شدید که اصطلاحاتی در آموزش برخی الگو ها بکار گرفته میشود که تا کنون با آنها آشناییتی نداشتید . در این مقاله به دو اصطلاح بسیار پرکاربرد میپردازیم که منظور از بازار گاوی و خرسی چیست ؟

 

در ابتدا یک توضیح کلی در مورد این دو اصطلاح میدهم و در ادامه کمی جزئی تر به آنها خواهیم پرداخت.

 

بازار گاوی چیست؟

 

بازارگاوی یا Bull market زمانی رخ میدهد که در چارت خود یک روند صعودی را مشاهده میکنید و بازار رو به رشد است .

 

بازار خرسی چیست؟

 

بازار خرسی یا Bear market را شما زمانی مشاهده میکنید که در چارت سهام در رکود باشد و خریدی صورت نگیرید . به نوعی سهام مورد نظر در حال ریزش و نزول باشد.

 

این دو اصطلاح برای تعریف کلی روند بازارهای مالی بکار گرفته میشود . در زمان هایی که بازار گاوی میشود معامله گران اگر وارد یک سهم شوند بفکر سودهای کلان خواهند بود.

 

اما شاید به این فکر بیوفتید که چرا اسم روندهای بازار به این دو حیوان تشبیه داده شده.

 

به دلیل اینکه زمان بسیار زیادی هست که این دو اصطلاح بکار گرفته میشود دقیقا تاریخچه آن مشخص نیست ولی معامله گران بزرگ و قدیمی دو نظریه قوی را در این رابطه مطرح کردند.

 

اولین نظریه برمیگردد به نحوه مبارزه و جنگیدن این دو حیوان . در زمان هایی که گاو در حال مبارزه باشد شاخ های خود را به سمت بالا میگیرد که تشبیه به روند صعودی بازار است و در زمان هایی خرس در حال مبارزه باشد پنجه های خودش را به سمت پایین میگیرد که تشبیه به بازار نزولی است.

اما نظریه دومی که مطرح شده این هست که افراد دلالی که پوست خرس بفروش میرساندند به مشتریان خود به قیمت روز این پوست ها را پیش فروش میکردند و در هنگامی که این دلال های پوست قصد خرید از شکارچیان را داشتند به این دلیل که ممکن است در آینده قیمت کاهش پیدا کند با هزینه کمتری از شکارچیان پوست را دریافت میکردند که از طریق قیمت خرید فعلی و پیش فروش سودهای خوبی بدست می آوردند. این افراد دلال به خرسی ها مشهور شده بودند و به دلیل اینکه کاهش قیمت در آینده را پیشبینی میکردند به اصطلاح بازار خرسی هم از آنها گرفته شده است که این احتمال بیشتر مورد باور معامله گران قرار گرفته است.

فرقی بین بازار گاوی و خرسی

 

بازار گاوی و خرسی چه ویژگی هایی دارند

 

در بازارهای گاوی تقاضا به شدت افزایش میابد و معامله گر به امید رشد بازار خواهان خرید سهام است ولی فروشندگان برای سود بیشتر سهام خود را نمیفروشند ، اگر در بورس ایران فعالیت کرده باشید در بازارهای گاوی باید شاهد صف های طولاتی برای خرید سهام بوده باشید بعبارتی در نوع بازار تقاضا زیاد و عرضه کم است و در نقطه مقابل در بازار خرسی عرضه زیاد هست ولی به دلیل تقاضای کم بازار دچار رکود شده و صف های فروش شلوغ میشوند در این نوع بازار جو منفی و ناامیدکننده در بازار حاکم است.

 

این مورد را بیاد داشته باشید که روند بازار یک رابطه مستقیمی با جو روانی معامله گران دارد کمی ساده تر بیان میکنم : همانطور که تصمیمات سیاسی یک کشور بر اقتصاد آن تاثیرگذار است دقیقا عوامل اقتصادی هم بر تصمیمات سیاسی تاثیرگذار خواهند بود و رابطه تنگاتنگی بایکدیگر دارند . در بازارهای گاوی هم به دلیل جو روانی خوبی که بین معامله گران حاکم است بیشتر خواهان خرید سهم و سود کردن هستند و نقطه مقابلش هم بازار خرسی است .

 

البته ما این دو اصطلاح را بصورت کلی توضیح دادیم ، افرادی که در باینری آپشن و بروکرهایی مانند الیمپ ترید olymp trade فعالیت میکنند میتوانند هم در بازارهای خرسی و هم در بازارهای گاوی اقدام به معامله کنند و سودهای خوبی هم بدست آورند این جمله را عرض کردم تا دچار اشتباه نشوید ( در بورس ایران شما اگر سهامی میخرید حتما باید در آینده روند صعودی داشته باشد تا بتوانید سهم خود را با قیمت بیشتری بفروشید و مانند بازارهای باینری آپشن گزینه put یا down ندارد که بتوانید در جهت سقوط یا نزول سهم وارد معامله شوید )

 

 

 

 

 

  انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 383

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

از همراهی شما سپاس گذاریم کانال تلگرام KELIDETEJARAT@ کانال ما درآپارات https://www.aparat.com/kelidetejarat

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما